Regeneracja tylnych belek

Jak dochodzi do uszkodzenia tylnej belki?

Tylne zawieszenie aut francuskich najczęściej zaczyna sprawiać kłopoty po dłuższym czasie eksploatacji i przejechaniu tysięcy kilometrów. Usterki mogą jednak wystąpić dużo wcześniej. Może to nastąpić poprzez np. wodę, która przedostanie się do podzespołów. Części zawieszenia zużywają się również pod wpływem rdzy występującej na elementach łożyska. Kierowcy aut marek Peugeot, Citroen czy Renault powinni szybko zgłosić się do serwisu, jeśli zauważą jedną z niepokojących oznak niesprawności.

Typowe objawy uszkodzenia elementów tylnej belki to:

  • zgrzytanie
  • piszczenie
  • trzeszczenie
  • stukanie w tylnym zawieszeniu
  • widoczne nadmierne pochylenie kół górą do środka auta

Specjalizacja - naprawa tylnego zawieszenia

Jesteśmy liderem w regeneracji tylnego zawieszania w autach Peugeot, Citroen, Renault. Wszystkie naprawy tylnej osi wykonujemy w naszej hali produkcyjnej, która jest wyposażona w specjalistyczną linię technologiczną do regeneracji tylnego zawieszenia.

W naszej hali produkcyjnej pracuje sztab ludzi, którzy przydzieloni są do poszczególnych etapów naprawy tylnej belki. Każde stanowisko ma swojego lidera, który na bieżąco nadzoruje prace aby nasz produkt był najwyższej jakości. Dzięki nowoczesnym narzędziom regenerujemy dziesiątki belek dziennie do różnych modeli aut francuskich.

Proces regeneracji tylnej osi

1. Demontaż

Rozbiórkę osi dokonujemy przy użyciu specjalnych ściągaczy hydraulicznych oraz podgrzewaczy indykcyjnych. Kolejnie części są segregowane.

2. Śrutowanie

Elementy zostają poddane oczyszczeniu z rdzy oraz brudu, a następnie są weryfikowane pod kątem przydatności do montażu.

3. Renowacja podstawy

Czopy belki wymieniane są na specjalnych stołach, które posiadają prasy hydrauliczne. Dajemy czopy tylko najwyższej jakości, które mają powierzchnie mocniejszą niż oryginalne. Za każdym razem sprawdzamy osiowość trawersu pod kątem geometrii.

4. Regeneracja wahaczy

Naprawie podlega gniazdo osadzenia łożysk oraz zostaje przeprowadzona kontrola geometrii wahacza.

 

5. Lakierowanie

W zależności od potrzeb używamy lakieru satynowego lub matowego .

6. Montaż

Ostatecznie wszystkie elementy zbierane są w całość. Do montażu używamy najtrwalszych łożysk i silentblocków renomowanych producentów. Osie są regulowane do optymalnych wysokości według specyfikacji technicznych dla danego modelu i ponownie kontrolowane po montażu.